Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Capitolo 12

Fonti

Benni S., La Compagnia dei Celestini, Feltrinelli, Milano, 1994.
Biggs J.B., Tang C., L’insegnamento per l’apprendimento di qualità all’università, Open University Press/McGraw-Hill Education, New York, 2007.
Bloom B.S., Taxonomy of Educational Objectives. The Classification of Educational Goals,
Handbook I, Cognitive Domain, Longman, Londra, 1956.
Churches A., “Bloom’s Digital Taxonomy”, Researchgate, 2008.
https://www.researchgate.net/publication/228381038_Bloom%27s_Digital_Taxonomy
Danziger S., Levav J., Avnaim-Pesso L., “Extraneous factors in judicial decisions”, PNAS,
vol. 108, n. 17, 2011.
Dirksen J., Learning design. Progettare un apprendimento efficace, Pearson, Milano, 2017.
Marini G., “Ricomincio da Bloom”, Insegnanti 2.0, 2015.
https://insegnantiduepuntozero.wordpress.com/2015/08/31/ricomincio-da-bloom/
Mattioli S., “#calinimood: un mosaico di iniziative creative”, Bricks, n. 3, 2020.
http://www.rivistabricks.it/wp-content/uploads/2020/07/2020-03-02_Mattioli.pdf
“Progettare l’Innovazione Didattica”, MOOC Polimi Open Knowledge, METID, Politecnico
di Milano, 2020.
Sancassani S., Brambilla F., Casiraghi D., Marenghi P., Progettare l’innovazione didattica,
Pearson, Milano, 2019.
Trentin G., Didattica con e nella rete. Dall’emergenza all’uso ordinario, FrancoAngeli, Milano,
2020.